صنایع غذایی آتا-گوجه فرنگی و محصولات تهیه شده از آن ، از جمله سس و Tomato Paste تامین کننده بخش عمده ای از نوعی کاروتن برای بدن هستند. که لیکوپن نام دارد. (تاثیر گوجه فرنگی در رژیم ورزشی )

و این همان رنگدانه هایی است که باعث رنگ قرمز گوجه فرنگی است .

لیکوپن آنتی اکسیدان قدرتمندی است که با آثار منفی و مخرب رادیکالهای آزاد مقابله می کند.

در نتیجه موثر در رژیم و با انواع سرطان ( به خصوص سرطان پروستات ) ، بیماری های قلبی.آثار مخرب استرس های مختلف ( از جمله تمرین ) و بسیاری از موارد موثر در پیری زود رس مبارزه می کند .

فواید گوجه فرنگی در رژیم

یک عدد گوجه فرنگی متوسط ( با حدود ۱۵۰ گرم وزن ) حاوی حدود یک گرم فیبر ، ۳۶۰میلی گرم پتاسیم و مقدار قابل توجهی از ویتامین های AوC است .

گوجه فرنگی با این وزن فاقد چربی و کلسترول است .تنها ۷ گرم کربوهیدرات و تنها حاوی مقدار ناچیز ۳۵ کالری است . در واقع گوجه فرنگی را می توان جزء میوه ها طبقه بندی کرد. و مقدار پایین کالری آن باعث شده تا حتی در طول رژیم های سخت و تا روزهای پیش از رقابت هم قابل مصرف باشد.

جالب تر اینکه تفاوتی ندارد ، گوجه فرنگی را به صورت تازه ، پخته ، رب کنسرو شده.سس یا هر شکل دیگری مصرف کنید.چون به هر حال می توانید از فواید این میوه آبدار و قرمز بهرمند شوید

البته برخی مطالعات نشان داده برای اینکه جذب لیکوپن به حداکثر برسد ، بهتر است گوجه فرنگی در رژیم تحت حرارت قرار گیرد. و به همراه کمی چربی مصرف شود . البته این مسئله حادی نیست ، چون حتی ساده ترین سس های گوجه هم تحت حرارت تولید می شوند. و حاوی مقدار اندکی روغن هستند .

ضمن اینکه تولید سس گوجه به صورت خانگی هم بسیار آسان است.

اما اگر حوصله این کار را ندارید، می توانید از سس های آماده استفاده کنید ، که به هر حال از نظر مقدار لیکوپن ، چندان تفاوتی با هم ندارند .

تنها باید مراقب این مسئله باشید :

سس های تولید شده از گوجه فرنگی در انواع متنوعی عرضه می شوند.که برخی از آنها حاوی مقدار زیادی چربی ، شکر و یا نمک است.

بنابراین پیش از خرید به بر چسب و جدول غذایی موجود روی محصول مورد نظر توجه کنید.

( تاثیر گوجه فرنگی در رژیم ورزشی )

Posted in: News, Public News

Leave a Reply

سئو سایت مستر وب سئو
en_GBEN