آبلیمو ٫ ابلیمو ٫ آب لیمو

لیمو حاوی ماده‌ای به نام ترکیب فلاونوئید است که به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می‌کند و حتی می‌تواند شما را در برابر بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان محافظت کند.

لیموترش یکی از مهم‌ترین انواع مرکبات است که حاوی مقدار زیادی اسید سیتریک است، در واقع این اسید در لیمو ترش و پرتقال وجود داشته و به عنوان یک اسید آلی عمل می‌کند.

 

 در ادامه خواص دیگر استفاده از لیمو را مطالعه نمایید:

  • وجود ويتامين C فراوان
  • ضد باکتری و ضد و یروس
  • کاهش احتمال سكته
  • جلوگیری از آب مرواريد
  • پیشگیری از ابتلا به نقرس

برای تهیه آبلیمو، میوه لیمو را آب‌گیری می‌کنند و مقدار کمی آب آشامیدنی به آن اضافه می‌کنند تا رقیق شود. این روش تهیه ساده و خانگی آبلیمو است.

فواید لیمو و خواص آبلیمو

نوشیدن ناشتا آبلیمو :

نوشیدن آب لیمو تازه در هر روز صبح راهی عالی برای اضافه کردن لیمو به رژیم غذایی و ارتقا بخشیدن به سلامتی است.

آب لیمو به از بین بردن مواد زائد کمک می‌کند، زیرا لیمو باعث افزایش میزان ادرار در بدن می‌شود؛ بنابراین، وقتی هر روز صبح آب لیمو می‌نوشید، سموم با سرعت بیشتری آزاد می‌شوند و این به شما در سالم نگه داشتن دستگاه ادراری کمک می‌کند.

علاوه بر این، اسید سیتریک موجود در لیموها در به حداکثر رساندن عملکرد آنزیم‌ها مؤثر هستند، که این امر باعث تحریک کبد و سم زدایی می‌شود.

مصرف روزانه آبلیمو ترش به مقدار بسیار کم باعث کاهش فشار خون سیستولیک شده و رعایت آن در رژیم غذایی توصیه می‌شود. برخی افراد در زمان تهیه غذا از آبلیمو استفاده می‌کنند که این امر نقش مهمی در سلامت جسمانی بدن دارد.

خواص لیمو ترش

خواص ابلیمو ٫ خواص اب لیمو ٫ خاصیت لیمو ترش

هر روز صبح از فواید نوشیدن آب لیمو لذت ببرید! لیمو‌ها دارای مزایای سلامتی زیادی هستند که برای قرن هاست شناخته شده اند.

آبلیمو یکی از اسیدی ترین مواد غذایی است که در داخل بدن و پس از هضم شدن قلیایی عمل می کند.  جالب است بدانید که یک بدن قلیایی، بدنی به مراتب سالم تر از بدنی اسیدی است.

درمان سرماخوردگی:

ویتامین C موجود در لیمو شیرین با کاهش شدت و میزان علائم سرماخوردگی به بهبود آن کمک می‌کند.

جوان ‌سازی پوست با آبلیمو:

آب لیمو حاوی ویتامین ث، فلاونوئیدها و انواع آنتی‌اکسیدان‌ها است که مصرف آن به جوانسازی پوست کمک بسیاری می‌کند.

در واقع با مصرف آبلیمو، ویتامین‌ها جذب پوست می‌شوند و پوست پاکسازی می‌شود. اگر آب لیمو به طور مرتب مصرف شود، به مرور زمان جوش‌های صورت رفع می‎شوند و پوست شفاف می‎شود.

کمک به بدن جهت جذب مواد ‌مغذی:

از دیگر اثرات نوشيدن آبليمو قبل از صبحانه این است که سيستم گوارشى را تحريك مي‌كند و سبب افزایش توانایی بدن در جذب مواد مغذی می‌شود.

جذب ضعیف این مواد مي‌تواند دلیل بوجود آمدن حس گرسنگي در شما باشد.

کمک به بینایی:

لیمو شیرین به‌خاطر خاصیت آنتی اکسیدانی و ضدباکتری، از چشم‌ها در برابر عفونت‌ها محافظت می‌کند و مانع از پیشرفت آب مروارید می‌شود.

رفع مشکلات تنفسی:

نوشیدن مخلوط آب گرم و لیمو ترش باعث دفع مواد زائد می‌شود. این نوشیدنی همچنین باعث ترشح صفرای بیشتر و رفع مشکلاتی همچون یبوست و سوزش معده می شود.

بهبود گوارش:

اگر با مشکلات گوارشی مواجه هستید، آب لیمو می تواند گزینه ای عالی برای بهبود این شرایط باشد.

این نوشیدنی نه تنها علائم سوء هاضمه، مانند نفخ، یبوست، سوزش سردل و بادگلو را بهبود می بخشد، بلکه به دفع مواد سمی موجود در دستگاه گوارش نیز کمک می کند.

نکته : مضرات لیمو ترش

آب لیمو و یا هر نوشیدنی اسیدی دیگری را که می خواهید بخورید باید از نی استفاده کنید. اگر از نی استفاده نمی کنید بعد از نوشیدن، دهان خود را بشویید.

زیرا لیمو بسیار اسیدی است و مصرف بیش از حد آن می‌تواند به مینای دندان آسیب وارد کند.آبلیمو

پاسخی بگذارید

سئو سایت مستر وب سئو
fa_IRIR